۲۰ مهر، ۱۳۸۵

دست مریزاد

گاهی آدم فکر می‌کند در این مملکت کسی نمی‌تواند کار بی‌نقص انجام بدهد! یا اگر کمی خوشبین‌ باشد فکر می‌کند در سیستم اداری کسی نمی‌تواند یا «به‌ هر دلیل» حاضر نیست کار بی‌نقص و تمام و کمال انجام بدهد؛ که لااقل آدم‌های متوسط ( و نه کمال‌گراها) را راضی نگه‌دارد. اما تجربه‌ی فیل‌ترینگ سایت‌های اینترنتی نشان داد که چنین باوری اشتباه است! این که آدمی معمولی مثل من، که نه حال و دل و گرده‌ی تماشا کردن عکس پورن دارد و نه اهل رفت و آمد به سایت‌های گروه‌های منحرف یا برانداز (!) هست، و البته حوصله هم ندارد هزار تا راه را برای غلبه بر فیل‌تر امتحان کند ( و حاضر است عطای دیدن خیلی از لینک‌ها و سایت‌ها را به لقای‌شان ببخشد)؛ مرتب پشت در می‌ماند، نشان می‌دهد که فیلترینگ دست کم برای آدم‌هایی مثل من (که شاید کم هم نباشند) کاملاً موفق و بی‌نقص بوده است! جایزه‌ی کارمند نمونه را باید به همین کارمندان شریف و خدوم وزارت پست و مخابرات داد که چنین وظیفه‌شناس‌اند که هر روزنه‌ای را زود پیدا و مسدود می‌کنند!

پ.ن: این پشت در ماندن امثال من احتمالاً باید تفسیر تازه‌ای پیدا کند، مثلا این که احتمالاً من از نظر اخلاقی و سیاسی انحراف‌هایی دارم که خودم از آن بی‌خبرم، و میزان (تعداد دفعات) ماندن پشت فیل‌تر احتمالاً نسبت مستقیم با میزان انحراف آدم‌ها ( با خط‌کش نظام فیل‌ترینگ) دارد! این خودش یک تعریف عملیاتی برای میزان کجروی می‌تواند باشد برای قشر اینترنت‌باز!

تکمیل: خدمات فوق‌العاده‌ی وزارت پست: ارائه‌ی اینترنت پرسرعت ممنوع شد

۴ نظر:

Abbas گفت...

هر دم از این باغ بری میرسد...... تازه تر از تازه تری میرسد!

ناشناس گفت...

سلام. همه اش رو خوندم.جالب بودند. حتي لينك انوشه رو. يكي از كامنتهاي انوشه خيلي جالب بود. يكي از اصفهان نوشته بود حالا كه مي ري اون بالاها چون به خدا نزديكتري سلام منو به اش برسون!!!! راستي!!!مادزن بازي در نيارين!!! شايد طفلكي برديا پسر خوبي باشه.

ناشناس گفت...

فيلترينگ جمهوري اسلامي شورشو درآورده. خيلي وقتا براي ديدن وبلاگاي ساده دوستهام به فيلترشكن احتياج دارم كه الان ديگه مرغوبش گير نمياد. خوبي نداجون؟

ناشناس گفت...

یادم هست اوایلی که فیلترینگ شروع شده بود سایت آقای پورتجاتی را به دلیل اینکه حروف ابتدای نامش کلمه پورن را میسازد فیلتر کرده بودند که البته ایشان را شاکی کرده بود!! بالاخره تف سربالا گاهی هم نصیب خود آدم میشود.