۱۱ دی، ۱۳۸۵

فیل تری نگ ابداً کافی نیست

دور جدیدی از محدودیت‌های شدید رسانه‌ای در راه است. وزارت ارشاد با راه‌اندازی سایتی به نام ساماندهی در پی ساماندهی (؟!) سایت‌ها و وبلاگ‌ها است. اهداف خود را نیز به شرح زیر اعلام کرده:
ساماندهی فعاليت پايگاههاي اطلاع‌رسانی اينترنتي ايراني در كشور و با مدنظر قرار دادن:
الف ـ حق دسترسي آزاد و سالم مردم به اطلاعات و دانش
ب ـ حمايت از پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني قانوني
پ ـ رعايت حقوق اجتماعي و صيانت از ارزشهاي اسلامي، ملي، فرهنگي و اجتماعي كشور
ت ـ مسئوليت مدني و حقوقي و كيفري افراد در قبال فعاليتهاي خود حسب مورد

به این ترتیب ظاهرا قرار است فقط سایت ها و وبلاگ‌هایی حق فعالیت داشته باشند که مشخصات کامل، دقیق و عینی گرداننده‌گان آن‌ها، نوع و میزان مخاطبان‌شان تقدیم وزارت ارشاد شده باشد.

متن کامل آيين نامه ساماندهی پایگاه های اينترنتی ايرانی در سایت ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایرانی

مبارک است!

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام.
من شهسوار، دانشجو و عضو انجمن علمی دانشگاه پیام نور مشهد هستم. در حال حاضر سلسله جلساتی تحت عنوان بررسی مسائل اجتماعی ایران را یرگزار می کنیم. موضوع چند جاسه اخیر خانواده ایرانی میباشد خوشحال میشوم اگر ما را یاری کنید.

ناشناس گفت...

روح بازیگوش:
خوش بحالت ندا ، که میتونی موضوع ابراهیمو با این دید نگاه کنی . من متاسفانه و در کمال عذاب وجدان ، فقط میتونم به چشم یه حماقت ببینمش . و از درون در عذابم که یکی از بزرگترین پیغمبران خدا رو با این دید میبینم .

n گفت...

می‌دانی نازی، اگر بخواهیم از زاویه‌ی دید تو هم نگاه کنیم فرقی نمی‌کند! هر یقین راستینی به هر باوری می‌تواند باعث بشود از آدم کار محیرالعقولی سر بزند! فقط بستگی دارد فاعل کی باشد و ناظر چه کسی و باورهاشان چه قدر با هم فرق داشته باشد. یقین‌هایی که من و تو هم داریم احتمالاً تا حالا باعث شده کلی کارها ازمان سر بزند که از دید ناظری دیگر ممکن است احمقانه به نظر رسیده باشد!تفاوت در «باوری» است که مبنای یقین هر کسی است.
در ضمن این سیستم کامنت بلاگر را من جوری تنظیم کرده‌ام که کامنت‌ها مستقیم و بلادرنگ به ایمیل‌ام فرستاده می‌شود، بنابراین بهتر است کامنت مربوط به هر مطلب زیر خودش باشد،چون به هر حال من می‌بینم! مرسی.

ناشناس گفت...

سلام نشنیدید وزارت اطلاعات هم در این پروژه ی عظیم ملی میهنی همکاری داره؟!

ناشناس گفت...

مگه می شه برای فضای مجازی این طور تعیین تکلیف کرد؟ بعدا باید لابد منتظر فیل تری نگ خواب ها و رویاهامون هم باشیم.