۰۶ اردیبهشت، ۱۳۸۶

رابطه

- آیا آدم‌ها در روابط دوجانبه بیش‌تر به تنوع، استقلال و آزادی عمل نیاز دارند یا احساس امنیت از داشتن رابطه‌ای پایدار و بادوام و تعلق خاطری دوسویه و کم و بیش تضمین‌شده؟ (شاید هم ترکیبی از این دو؛ اما چه ترکیبی؟)


- آیا برای تضمین دوام و سلامت یک رابطه، نحوه‌ی شکل‌‌گیری آن اهمیت بیش‌‌تری دارد یا مهارت‌های مذاکره و تعامل، سازگاری و انعطاف‌پذیری طرفین رابطه؟ (شاید هم ترکیبی از این دو؛ اما چه ترکیبی؟)


شاید در این روزگاری که عده‌ای از اصالت عشق می‌گویند و عده‌ای در دفاع از بنیان خانواده سینه چاک می‌کنند یافتن پاسخ‌هایی برای سؤالات فوق بتواند راهگشا باشد...

۲ نظر:

ناشناس گفت...

salam. man emrooz ba in weblog ashena shodam.matalebe shoma dar morede fazaye jameeshenasi iran jalebe tavajoh ast. neveshtehayetan ra donbal mikonam.

ناشناس گفت...

سلام.
قبلا مسائلی مثل ورزش و هنر مورد هجمه آدمهای غیر متخصص (و البته سودجو)قرار میگرفت. اما متاسفانه الان میبینیم که علوم اجتماعی هم دچار این گرداب شده به طوری که فرمانده نیروی انتضامی شده کارشناس آسیبهای اجتماعی. شاید فردا روزنامه خرسان یا قدس برای تولید انرژی هسته ای ویا کشف سیارات جدید هم آگهی بدن. تو این مملکت همه چی ممکنه.
در ضمن با اجازه وبلاگتون رو لینک دادم.