۲۸ بهمن، ۱۳۸۹

مشکل با سیستم عامل قدیمی!

نتبوک ASUS جدید من (از خانواده ی Eee PC)، ویندوز7 ارجینال(البته ورژن starter) داشت. به خاطر پاره ای مشکلات ویندوز XP روی اش نصب کردم و فعلا هم قصد ندارم سیستم عامل را ارتقا بدهم. حالا می بینم خیلی از قابلیت های این نتبوک از دست رفته است :-( الان مشکل ام این است که مطمئن نیستم آیا این قابلیت ها اساسا در XP در دسترس نیستند یا با تغییر بعضی تنظیمات یا نصب درایور خاصی می توان به این قابلیت ها مجددا دست پیدا کرد. مثلا یکی از این قابلیت ها، ضبط صدا در نرم افزار Sound Recorder بدون میکروفن الحاقی بود که با نصب XP دیگر ممکن نبود، اما با دانلود و نصب درایور کارت صدا این امر میسر شد.

الان یکی از قابلیت های مهم یعنی کلیدهای function (همان هایی که علایم آبی رنگ دارند و با Fn ترکیب می شوند) غیرفعال و غیرقابل استفاده شده اند. این خیلی بد است! همچنین شیفت کردن بین حالات مختلف اتصال های وایرلس (فعال و غیرفعال کردن انتخابی bluetooth و Wi-Fi) به همین دلیل غیرممکن شده است یا تنظیم نور در هنگام استفاده از باتری. نکته ی دیگر از دست رفتن امکان انتخاب بین ورودی موس و تاچ پد است. من اغلب موقع نوشتن وقتی موس همراه دارم، تاچ پد را غیرفعال می کنم (چون تماس های ناخواسته باعث پریدن مکان نما به خطوط نامربوط می شود). اما الان نمی دانم چه کار باید کرد! این کار هم در این نتبوک با یکی از کلیدهای فانکشن انجام می شد (در سیستم قبلی ام با یک برنامه نرم افزاری این کار را می کردم که متعلق به خود آن سیستم بود)ولی الان واقعا پریدن مکان نما معضلی شده برای ام!

خلاصه الان اگرچه بعضی مشکلاتی که موقع کار با win7 در این سیستم داشتم مرتفع شده، اما مشکلات جدیدی پیدا کرده ام که کارایی این سیستم را برای ام کاهش داده و عملا از بعضی قابلیت هاش نمی توانم استفاده کنم. از خوانندگان این جا آیا کسی هست که تجربه ی مشابه ای داشته باشد و راه حلی برای این مسایل بتواند پیشنهاد کند. می دانم در فروم های کامپیوتری و سایت و فروم شرکت سازنده «ممکن است» بشود چیزی یافت، ولی نیاز به صرف وقت و جست و جو دارد که فعلا در دسترس نیست! گفتم اول این جا بپرسم ببینم کسی می تواند کمک ام کند؟

هیچ نظری موجود نیست: