۲۱ شهریور، ۱۳۸۵

فاتح شدم!

«فاتح شدم

خود را به ثبت رساندم

[ ...]

و هستـيَـم به يك شماره مشخص شد»

دیروز نمی‌دانم چرا مرتب این شعر به ذهن‌ام می‌آمد! البته هستی من دیروز با یک شماره هشت رقمی به علاوه‌ی یک بارکد هشت رقمی مشخص شد!‌ ظاهرا از عهد فروغ تا به حال کلی پیشرفت کرده‌ایم، چون هستی فروغ تنها با یک عدد سه رقمی مشخص شده بود! از آن زمان قریب به چهل سال گذشته است اما شعر را که می‌خوانی تصویرهایی دور یا چندان قدیمی نمی‌بینی... گزارشی از آنچه در همین نزدیکی‌ها می‌گذرد؛ همین روزها... ومهم نیست اگر در روزگار فروغ اینترنت و موبایل و ماهواره و وبلاگ نبوده است... دنیای ما آن‌قدرها هم که فکر می‌کنیم تغییر نکرده است!

دوباره بخوانیم روایت فتح را از زبان فروغ فرخزاد: اي مرز پر گهر

۴ نظر:

ناشناس گفت...

اين اواخر چشمم افتاد به رساله اي كهن از افلاطون به نام «آتن فرسوده» ديدم آنچنان از وضعيت تخريب سرزمين و كاهش حاصلخيزي خاك در آتن شاكي است و به پدرانش را به باد انتقاد گرفته كه گويي تاريخ نگاشته شدن اين رساله همين امروز است!
راست مي گويي! آنقدر زندگي آدم زميني ها به رغم ظاهر پرزرق و برقش زياد هم تغيير نكرده است ...

صورتکِ خیالی گفت...

فک میکنم باید بگم مبارکه آره؟!

ناشناس گفت...

میدانی چرا تغییر چندانی نکرده چون هنوز هم با تحولات اساسی در شرایط زندگی خود واطرافیان به سختی مقابله میکنند اونا از این دگرگونیها میترسند در ضمن در وب راز های زنانه
منتظرت هستم با یک داستان
بچه ها میگن امسال برات باید جشن شکوفه ها بگیریم

ناشناس گفت...

ببینم کتاب چاپ کردی؟...اول فکر کردم داری در مورد کد ملی میگی ولی کد ملی 10 رقمه (تا جایی که من یادمه)