۰۳ مهر، ۱۳۸۵

گیلانه در تلویزیون!؟

چند روز قبل مطلع شدم که تلویزیون به مناسبت سی و یک شهریور قرار است بعد از ظهر جمعه فیلم «گیلانه» را پخش کند، ضمن این که تعجب کردم؛ با این که خاطره‌ی خوبی از این فیلم داشتم قید تماشا کردن‌اش را زدم، حدس می‌زدم فیلم سانسور شود! چون چنان فیلمی با نگاه انتقادی‌ای که به جنگ داشت (و با ظرافت و خوش‌سلیقه‌گی رخشان بنی‌اعتماد در آن گنجانده شده بود) بعید به‌نظر می‌رسید از نظر مسؤولان سیما «قابل پخش» باشد! امروز در خبرگزاری مهر خواندم که حدس‌ام کاملاً درست بوده است. فقط جای این سؤال باقی مانده که چرا تلویزیون اقدام به پخش این فیلم کرده است؟ تلویزیون با خط مشی‌ و گرایش‌هایی که دارد خواهان ارج گذاشتن به جنگ است اما گیلانه به زعم من فیلمی ضدجنگ بود و این تناقض برای‌ام قابل درک نیست. آیا تلویزیون می‌خواهد با پخش فیلمی از کسی مثل بنی‌اعتماد ژست روشنفکری برای مخاطبان‌اش بگیرد؟ یا واقعاً خبری هست و چنین رویدادهایی پیش‌درآمدش؟! یا مسؤولان سیما ‌آن‌قدر سطحی‌نگر هستند که فکر کنند صرف نمایش مظلومیت یک بسیجی دید خوشبینانه‌ای در مورد «دفاع مقدس» ایجاد می‌کند؟

۳ نظر:

ناشناس گفت...

روح بازیگوش :
من فیلمو ندیدم ولی احتمالا تلویزیون اونقدر از سر و ته اش قیچی کرده که یه چیز دیگه از آب دراومده ! احتمالا طوریکه کارگردانش اگه فیلمو ببینه فکر میکنه یه فیلم جدید دیده !

ناشناس گفت...

باز هم روح بازیگوش :
اولا مگه تو وروجک هنوز داری درس میخونی ؟ نکنه بی سر و صدا فوق قبول شدی و صداشو در نیاوردی که شیرینی ندی ؟
دوما ممکنه بپرسم چرا آی پی شما مال کویته ....؟؟؟؟
حسابی کم آوردم !

ناشناس گفت...

اره منم دیدم فکر کنم باید اسمشو میزاشتن(( گیلانه2 ))