۳۰ مرداد، ۱۳۸۵

نیم‌فاصله را پاس بداریم

اگر شما هم با نیم‌فاصله مشکل دارید توصیه می‌کنم این نرم افزار را دانلود کنید (راهنمای نصب). ظاهراً حدود شش ماهی هست که معرفی شده اما من یکی-دوبار همین اواخر در مورد نیم‌فاصله سرچ کرده بودم و ندیده بودم‌اش، راه حل‌های قبلی که برای درج نیم‌فاصله ارائه شده بود در همه‌ی محیط‌ها جواب نمی‌داد، مثلاً در اوت‌لوک اکسپرس کار می‌کرد و در ورد کار نمی‌کرد یا بالعکس. اما این نرم افزار فعلاً که در این دو جا مشکلی ندارد. اما باعث یک اتفاق خنده دار دیگر شده! علایمی که با گرفتن shift و یک کلید درج می شدند، ‌تغییر محل داده‌اند! و مدتی طول می‌کشد تا به این صفحه کلید جدید عادت کنم. اما این نرم افزار این قابلیت را هم دارد که صفحه کلید دلخواهی را برای‌اش تعریف کنید (جای کلیدها را به دلخواه تغییر دهید).

به نظرم نیم‌فاصله عنصر خیلی مهمی است! حتی اگر آدم بخواهد فاصله‌اش را خیلی نزدیک کند؛ نباید فراموش کند که نیم‌فاصله را همیشه و همه‌جا رعایت کند! اگر نیم‌فاصله دم دست‌تان نبود؛ به نظرم فاصله بر سرهم بودن (!) ارجحیت دارد! این‌جوری هویت، حریم و حرمتِ کلمات و آدم‌ها حفظ می‌شود! چیزی که به زعم من بسیار مهم است.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

موافقم

ناشناس گفت...

خواهر گرامی! هوادار تازه‌ی نيم‌فاصله!

مزيد توضيح می‌گويم که بيش از يکی دو سالی هست که اين تری‌لی‌اوت هم در خوابگرد و هم در صفحه‌ی اول ملکوت دارد فرياد می‌زند. اما حيف که خيلی‌ها اصلاً‌ گوش‌شان بدهکار نبود که نبود. خدا اجدادتان را بيامرزاد که اين قدر احساس مسئوليت می‌کنيد و قطعات شاعرانه و فيلسوفانه درباره‌اش می‌نويسيد!

نيم‌فاصله‌هاتان محفوظ و مستدام باد!

داريوش

n گفت...

همان‌طور که گفتم از ارادتمندان چندان جدید نیم‌فاصله نیستم! کشف این نرم‌افزار که برخلاف روش‌های پیشین با محیط‌های مختلف سازگار است به نظرم جالب توجه بود و بد ندیدم مثل دیگرانی که به آن پست لینک داده‌‌اند اشاعه‌اش بدهم! آن‌طور که تاریخ یادداشت جناب شکراللهی در «خوابگرد» نشان می‌دهد قضیه نرم افزار «تری‌لی‌اوت» ( و نه خود نیم‌فاصله) مربوط به 7 اسفند84 است که چیزی بیش از شش ماه نمی‌شود! علاوه بر این در نتایج اولیه سرچ در گوگل هم تا همین دو-سه ماه پیش دیده نمی‌شد و به تازه‌گی به صدر نتایج در مورد نیم‌فاصله آمده است!

ندا