۱۲ تیر، ۱۳۸۷

فقط "انرژی هسته ای حق مسلم ما است"

«سرعت اینترنت در مالزی 16,000برابر ایران است. »
منبع: بایت (ضمیمه روزنامه خراسان)، شماره 32، ، چهارشنبه 5 تیر 1378

این را نگفتم که ژست معترض ها را گرفته باشم، و نگفتم که بگویم ما کاریکاتور توسعه ی فناوری ایم، و نگفتم که بگویم در این ولایت اینترنت ظاهرا فقط «برای خالی نبودن عریضه» تعطیل نشده است، یا بگویم اینترنت یک موضوع کاملا سیاسی است؛ فقط گفتم که ...تان بسوزد!

۱ نظر:

شيدا گفت...

مدتیه که دوباره وب لاگت را می خونم. ممنون از توجه ونظرت. اما در مورد این مطلب, به عقیده من ما از دو زاویه مختلف به این مسئله نگاه کردیم.

دیده ها و شنیده های حال حاضر ما با سالها پیش تفاوت داره و ازاین رو باورهامون هم دستخوش تغییر شده. از طرفی با گسترش دامنه عرصه ها و حوزه های مختلف, امکان احاطه بر همه آنها هم وجود ندارد و باید به نتایج تخصصی حوزه های دیگه اتکا کنیم. چگونگی کارایی ژنها وتاثیرات ژنتیکی از حیطه تخصص من خارجه ولی این نمی تونه دلیلی برنفی نقش آنها باشد.

همان طور که گفتی صدها کتاب روانشناسی در زمینه تغییر نگاه و برداشت انسان است. چرا که احساسات و برداشتها و نوع نگاه و ... منشا ترشح هورمون های خاصی می شه و می تونه عملکرد ارگانها را تحت تاثیر قراربده. اگر مادر آن بچه مثل پدرش چنین باور عمیقی داشت, می شد گفت که اون سیب بی تاثیر نبوده . ولی من با این عقیده که به چند خط یا به یه چیزی قدرت جادویی یا به عبارتی تقدس ببخشیم به شکلی که معجزه کنه, مشکل دارم چون از حیطه بحث و تحلیل و در نتیجه تعقل خارج می شه. از این رو ما محکوم به پذیرش آن می شیم. این ایده درمورد برخی مسائل خطرناک می شه. این را درکامنت مطلب سیب گذاشتم چون مربوط به اون بود ولی چون نمی دونستم کامنت های قبلی را می خونی, یه بار هم این جا می ذارم.