۱۳ تیر، ۱۳۹۰

چی بلدیم!؟


زمانی که بعضی سایت ها را می بینم که اطلاعات آماری عظیمی را به شکلی جذاب، متنوع و کاربرپسند ارائه می کنند، هیجان زده می شوم، همین طور وقتی بعضی از این تکست بوک های آن طرفی را ورق می زنم از نمودارهای مفهومی جالبی که دارند. حالا امروز متوجه شدم این نمایش بصری اطلاعات برای خودش هم یک شاخه ی علمی و هم یک مهارت است. بعد رفتم توی فکر که توی این همه سال سر کلاس نشستن و مشق نوشتن چی یاد گرفته ایم؟!
این برای آشنایی جالب است.

۲ نظر:

ناهید گفت...

آمار و ارقام همشون یک مشت عدد هستند و ممکن است که اطلاعات بصری برسانند ولی بصر صوری ، اینکه شاخه علمی باشه یا نه چون من بیزنس نمیدونم نظری نمیدهم اما مطمئن هستم یک نوع مهارت است برای هیجان زده کردن بصر ها ، حقیقت همیشه در عمیق ترین جاهاست که هر بصری نمیتواند ببیند ، ببخشید در افکارت مداخله میکنم اگر دوست نداری نظرم را پاک کن ، من از همسایگان هستم .

نیم نگاه گفت...

به نظرم رویکرد شما هم یکی از رویکردها می تواند باشد. این جا همان طور که از اسمش پیدا است «نیم نگاه» است، و من بنای ام بر این نیست که نگاه «جامع»ی به هر چیزی داشتم، صرفا نیم نگاهی است. البته نظرات خوانندگان اش میتواند زوایای مختلف و دیدگاه های مختلف را نشان دهد.

ناهید جان، یک سوال: آیا من شما را پیش از این وبلاگ هم می شناخته ام؟